Van Noord naar Zuid

13 november 2018 - Picton, Nieuw-Zeeland

We lezen dat er in Nederland erg veel files zijn (geweest), dus jullie zullen wel weinig tijd hebben om dit blog te lezen. We zullen het daarom kort proberen te houden en weet dat Vief erg meeleeft met iedereen in de file. Het is zowat een ochtend ritueel voor Vief om hier tijdens het ontbijt te kijken hoeveel file er op dat moment in de Nederlandse avondspits staat.

Gezien het feit dat we dit blog schrijven, hebben we de Tongariro Crossing overleefd. Het was perfect weer en daardoor hadden we een fenomenaal uitzicht tijdens vrijwel de gehele tocht. Voor wie wat cijfers en statistieken wel kan waarderen, zie deze link voor informatie van Gert z'n sporthorloge. Wel mocht Vief de dagen erna maximaal 15 minuten per dag klagen over spierpijn, maar dat was het allemaal meer dan waard.

De volgende dag vertrokken we richting Wellington, de hoofdstad van Nieuw-Zeeland. Hier zijn we met de klassieke rode cablecar naar boven gegaan voor een mooi uitzicht over Wellington. Het was vechten om een foto te kunnen maken, want we kwamen er achter dat er net een enorm cruiseschip was aangemeerd vol met tabletfotografen (we hebben er een sport van gemaakt om mensen te spotten die met enorme tablets foto's maken). Vervolgens zijn we via een kleurrijke botanische tuin weer naar beneden afgedaald, om bij het strand in de stad te eten.

Na een nachtje in een luxe hotel (het blijft toch een huwelijksreis), hebben we de ferry genomen van het Noordereiland naar het Zuidereiland. Onderweg hebben we veel op het dek gestaan om de prachtige omgeving te zien en misschien een walvis of ander zeezoogdier te spotten (maar nee, helaas niet). Vervolgens kwamen we in het paradijselijke plaatsje Picton aan, waar we in een klein tropisch baaitje hebben zitten zonnen. Na een nachtje in een B&B met uitzicht op de baai zijn we richting het Abel Tasman National Park gegaan. Hier zullen we de komende dagen verblijven in een huisje met uitzicht op het strand, maar daarover later meer ...

1. John van den Bos:
    13 november 2018
    Mooie foto's.Lekker sportief bezig geweest gezien het sporthorloge.Veel plezier verder.
  2. Alex:
    13 november 2018
    Is toch wel bijzonder dat jullie de volgende morgen gaan kijken hoeveel files er bij ons ‘s-avond in de spits staan.
    We krijgen weer een goede indruk van het verloop van jullie vakantie. Prachtige foto’s
  3. Kees Schouten:
    13 november 2018
    Hoe was de afdaling na de top door de losse stenen? Met of zonder stokken?
  4. Vivianne:
    14 november 2018
    De afdaling was goed te doen (met stokken) maar zelfs ondanks dat ben ik nog wel een paar keer uitgegleden!
  5. René & Anca:
    14 november 2018
    Hey luitjes. Leuk hoor het ziet er allemaal super uit. Geniet er lekker van. Groetjes
  6. Mieke van den Bos:
    17 november 2018
    Goed opweg en dat beloofd voor de toekomst wellicht mooie wandelingen op hoogtes.Nog veel plezier.Liefs